Sunday 15 June 2014

Temuduga Ujian Fizikal Penolong Pegawai Siasatan Gred P29

Mesti yang tension je dengan admin ne kan, mana taknya dia je yang dapat pergi interview goverment, nak petua dari admin ke? admin sebenarnya takde pun petua apa-apa yang nk di kongsi, semua itu rezeki yang datang dari Allah yang telah ditentukan sejak azali lagi.

Kali ne admin dapat lagi pangilan interview dalam bulan Jun 2014 untuk jawatan Penolong Pegawai Siasatan(Kej. Awam) Gred P29. tapi kali ne pun nasib tak menyebelahi admin seperti mana jawatan Penolong Pegawai Belia Dan Sukan Gred S27. masih lagi situasi yang sama admin kena lapor diri di Kementerian/Jabatan. terkilan tu adalah sikit tapi apakan daya rezeki tidak ada.. tak pe next year cuba lagi.
admin tak nak cite banyak admin nak share surat pangilan temuduga.

Melepasi Syarat


Penjadualan temuduga

surat Pangilan temuduga
Keputusan Ujian Fizikal Penolong Pegawai Siasatan Gred P29

keputusan temuduga
Admin tak hadir temuduga berkenaan..

u Follow i Follow Too
Tinggalkan Komen Hensem Korang :

133 comments:

  1. hye bro..ari 2 da pi jugak temuduga ni..depa kata mngkin result kuar awal..bla taw x..?

    ReplyDelete
  2. hy.. tahniah bro. dapat temuduga peg siasatan.. sy tak dpt hadir coz baru je dapat penempatan jawatan PT kewangan... so pagi ne check spa. ada lagi yang sangkut jawatan pen.peg siasatan.. aminnn rezeki.. so kali ne saya pergi...

    ReplyDelete
  3. Salam...ada lg ker interview penolong pegawai siasatan ni? Bkn dh kuar ker result?

    ReplyDelete
  4. itu saya tak berapa pastilah sebab, status urusan saya yang ke-2 melepasi syarat semasa dan penjadualan akan dimaklum kemudian.. dan apa yang saya tahu skop bidang bagai jawatan P29 ne banyak mungkin ada lagi kot panggilan interview..

    ReplyDelete
  5. Bila tarikh ttp urusan tu Bro?

    ReplyDelete
  6. first temuduga

    tarikh tutup urusan : 04/05/2014
    jawatan : pen.peg.siasatan (kej.awam) P29

    - yg ne saya tidak hadir


    2nd temuduga

    tarikh tutup urusan : 15/06/2014
    jawatan : pen.peg.siasatan P29

    ReplyDelete
  7. Aku dah cek result dia ckp tahniah dah lepas temuduga... Tapi aku taktaw bila lapor diri

    ReplyDelete
  8. Tahniah bro..untungla bro..bkn snang nk dpt kn..ada lg ker kwn bro yg dpt? Dia tulis apa klau confirm dpt tu Bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasti bro.. Ada membe aku dia tulis calon simpanan n ada yang tulis gagal... Aku dia tulis tahniah lulus temuduga tu jer la...

      Delete
  9. Kira confirm dpt la tu Bro...alhamdulillah...bro temuduga dkt mna aritu? Aritu dye ada ckp x nk amik berapa org?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasti la bro tak silap 20org n 60 lg simpanan mcm tu la dengar2

      Delete
  10. bro,aku calon simpanan,ce ko bagi no fon calon simpanan, senang nak berhubung

    ReplyDelete
  11. Ooo..tp bro kira confirm dpt la tu...bro aritu calon mna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calon penang bro... Aku 1st time intvw govmnt ni....so tak bpe taw sgt la...

      Delete
  12. Ooo...yer ker..calon no berapa? Ada member gak g aritu...dia ckp dia xdpt..ssh x dia tnya sokln.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeker no7 bro membe ko no brapa? Dia tak tnya soalan apa pon tapi kita kena kasi respon yang konfident bg aku dorg hnya nak tgok kita punya konfident dan cara percakapan

      Delete
  13. Xtahu...ak msg tnya dia x reply..bnyk ker calon yg brjaya temuduga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada 14 org jer bro... Membe ko tu kurus tinggi ker tak ... Yang penting mesti dip. Awam

      Delete
  14. Tp member ak ckp mse interview tu ada 21 org...bdan dia kira fit arr..dia frust bro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0134498416 ni no aku kalu leh soh membe ko tipon aku k ada hal jap

      Delete
  15. keputusan aku "Tahniah! Anda telah berjaya temu duga (tertakluk kepada semakan dokumen dan maklumat individu serta pengiktirafan kelayakan"

    tak tau la calon simpanan atau calon berjaya. hmm.. binggung ni..

    from sarawak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samala kita bro aku dpt mcm tu jugak la bro... Aku konpius jugak pasal dorg nak pakai 20 org selebihnya simpanan

      Delete
  16. Rasanya klau calon simpanan dia tulis dkt ctu calon simpnan bro..aritu interview, panel tu gtaw dkt ak diaorng nk pkai 88 org 1 mlysia

    ReplyDelete
  17. tahniah pada yang berjaya.. dan pada calon simpanan..xpe anda masih berpeluang berkhidmat dgn kerajaan.. sy dulu calon simpanan juga.. kepada yang dapat status berjaya tetapi "TERTALUK SEMAKAN DOKUMENT" dia nak cek diploma/ijazah korang di iktiraf oleh LAN atau tidak, dan lain2 yang berkaitan.. korang boelh gak semak kat website JPA.

    ReplyDelete
  18. assalamulaikum.... tumpang lalu... aku ini sma mcm korg yg dpt.. lepas temuduga.. telefon spa ktanya tunggu surat spa dgn sprm.. agak2 kita semua bila kita lapor.. tk sbr pun ada gak.. risau pun ada gak.. tkt pula reject kaw kaw.. sbb aku ini kena lapor diri masuk tudm 25/6 ini.. tp dh dpt sprm.. aku reject tudm.. tkt dorg reject kaw kaw je ni.. menangis berdarah aku nie... apa2 pun korg boleh add wechat 0148632646.. sma2 terima maklumat ini.. nama aku wan.. dr kk, sabah...

    ReplyDelete
  19. makna nya, kalau Diploma kita ni tak dapat MQA or JPA tak dapat kerja kerajaan even kita berjaya interview???

    ReplyDelete
  20. yurp.. tu yang pegawai spa bgtau... tp yg dekat website JPA ada yg tak update sgt.. better call JPA bahagian berkiatan degan MQA...

    ReplyDelete
  21. SAPE ADE YANG CALON SIMPANAN OR MBER DIA CALON SIMPANAN BAGI LAH NO FON,SENANG NANTI..MBER AKU SPRM,DIA CAKAP BIASA CALON SIMPANAN AKAN MASUK INTAKE KEDUA,SIMPANAN DAPAT,TAPI LAPOR DIRI LEPAS INTAKE SATU HABIS...

    ReplyDelete
  22. admin, kalau cam ni tak payah tunggu la aku ni. memang tak dapat pon. sebab Dip aku tu memang takda mqa or jpa. sayang btul, walaupun interview saya berjaya, tapi gara2 Dip takda mqa, tak dapat kerja dengan kerajaan.

    mungkin bukan rezeki.!

    ReplyDelete
  23. sya pun risau juga sebap diploma tak iktiraf..walaupun lulus temuduga..spa tak bagi kelonggaran ka tu? boleh contact saya sini 0165840525 whatsapp..

    KK, Sabah

    ReplyDelete
  24. korang diploma dari mana,biar aku semak...

    ReplyDelete
  25. SPA pun satu, kenapa terima permohonan kalau dah tau diploma tak ada pengiktirafan?

    patut diorang reject awal2 lah, tak perlu la calon penat2 ikut ujian fizikal, ikut interview, pastu last2 dapat tau sijil tak dapat pengiktirafan.

    patut proses pertama lagi dah reject.!!

    ReplyDelete
  26. sape kat sini diploma akaun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku diploma civil jer knapa dgn akaun

      Delete
    2. Bro.. gua calon dip akaun.

      Delete
    3. Bro Syed Pahang.. nnt dpt surat info la kat sini k.

      Delete
  27. Knapa ngan diploma akaun? Gji lbih ker? Hehe....

    ReplyDelete
  28. macam mana dengan IPTA? example like, politeknik? adakah SPA akan bagi kelongaran? dah cek kat SPA, tak jumpa pun.

    ReplyDelete
  29. dah sampai surat ke belum yg bjaya tu

    ReplyDelete
  30. bro... kalo penjadualan semula tu lama ka dia nk jadualkan balik

    ReplyDelete
  31. Bila surat nak sampai ni?,aku nak prepare resign leter ni

    ReplyDelete
  32. bro jnk ghani.. jgn resign dulu.. tgu surat hitam putih smpi.. lapor diri nnti pun sebulan selepas surat sampai...
    lihat kornologi sy ne.. walau jawatan berbeza tetapi tetap sama

    http://htagkorasa.blogspot.com/2014/04/surat-lantikan-pembantu-tadbir-kewangan.html

    ReplyDelete
  33. Penantian Satu penyeksaan....hohoho....

    ReplyDelete
  34. Allu semua....sya calon simpanan jga...nak tau result dpt msuk tu ble ek...cc to syed pahang sya ada dip akaun...no phn 01114794327 whatapp yer

    ReplyDelete
  35. Yang berjaya pon taktaw bila masuk

    ReplyDelete
  36. Salam, bro jnk ghni...ko ada cl spa x Tanya bila diorng mula hntr surat..

    ReplyDelete
  37. Takde kol pon bro aku malaz nk kol dorg.. Kang sakit hati aku

    ReplyDelete
  38. Bykkan berdoa di bulan mulia ini.. sapa2 dpt info/surat war2kan la kat sini nnt k..

    ReplyDelete
  39. bro, ada spa2 dah dapat surat tak?

    ReplyDelete
  40. Blum...email dari spa pn xda..cl spa x pnah angkt...nnt ada la tu..InsyaAllah...

    ReplyDelete
  41. Salam.. keputusan temuduga saya bertukar hari ni. sebelum ni anda berjaya temuduga tertakluk kpd semakan. hari ni just tulis keputusan maktamad selepas mendapat pengesahan suruhanjaya je. apa maksudnya? adakah saya gagal?

    ReplyDelete
  42. Bro jnk ghani. tolong buat semakan status anda. adakah masih sama?

    ReplyDelete
  43. Bro check dkt mna yg tulis cmtu? Dkt status pendaftaran saya x berubah pn..status..lantikan tetap

    ReplyDelete
  44. Check kat sini:

    http://domino.spa.gov.my/online/keputusan_temuduga.php

    ReplyDelete
  45. Status dah tulis - Keputusan muktamad adalah berdasarkan kepada surat pemberitahuan rasmi yang akan dikeluarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia.

    ReplyDelete
  46. aku pun sama... dorg close nama jawatan tu... so.. akan kemungkinan tk lama nk keluar dh... maybe next week kot.. ramalan je... research research...

    ReplyDelete
  47. Walau apepun.. harapan masih kabur.. teruskan berdoa dan terus berdoa..

    ReplyDelete
  48. Ooo...dkt ctu mmg tulis mcm tu sbb diorng dh ttp untk keputusan temuduga penolong pegawai siasatan...mayb klau ada rzeki kita smpi la surat...InsyaAllah...ko check dkt status pendaftaran tulis apa bro?

    ReplyDelete
  49. Status aku masih lagi sama... Anda telah berjaya temuduga...kputusn muktamad oleh suruhanjaya

    ReplyDelete
  50. STATUS URUSAN = LANTIKAN TETAP

    (dalam semakan permohonan SPA8i masih sama)

    ReplyDelete
  51. Klau cmtu tunggu surat jer la kowt..InsyaAllah....berapa rmai eh nk pkai kli ni? Koran tnya x mse tmuduga aritu?

    ReplyDelete
  52. Pasal tu aku x pasti. rumors intake 88 org utk satu mesia.. pecahan quota terbahagi kpd setiap negeri.

    ReplyDelete
  53. Ok2...ak betulkn skit psal kuata ngeri ni..sbnrnya xda istilah kuata untk stiap ngeri..bg calon yg brjaya, sbnrnya markah dia adlh yg trbaik d klngn trbaik...itu format yg spa guna kan..

    ReplyDelete
  54. Stuju bro.. Yang terbaik saja akan dipilih dia tak peduli korang asal dari mana... Ni format SPA.... Mari kita doakan surat sampai minggu depan

    ReplyDelete
  55. Amiin.. insyaAllah. bro jnk x sabar nak tender resign kann.. ;)

    ReplyDelete
  56. Tahla keje skng best tapi bosaan n aku nk suasana yang baru...

    ReplyDelete
  57. mber aku yg dapat call spa tadi,dia cakap surat akan sampai 1 or 2 minggu lagi....tu je info aku dapat untuk korang

    ReplyDelete
  58. seminggu dua lagi? so bro member lu tu confirm dah dapat ke?

    ReplyDelete
  59. Kiranya siapa yg dkt status urusan dier tlis lantikan tetap akan dpt surat dlm 2.minggu lg ker bro?

    ReplyDelete
  60. saya calon Berjaya dari Kedah...ada email dengan SPA, depa bgtw kata, calon yang berjaya akan di buat semakan kewarganegaraan,insolvensi dan jenayah...kemudian baru diowng issued offer letter..tapi, dalam email x dimaklumkan bila depa akan selesai semak...

    ReplyDelete
  61. Adoi..saya x dapat apa2 email pn dri spa..bila dpt email tu Bro?

    ReplyDelete
  62. aku dengar2, bagi lantikan yg berjaya tu perlu training 6 bln dlu. btul ke?

    ReplyDelete
  63. Setahun di MACA...huhuhu

    ReplyDelete
  64. Minggu lepas....email dekat pertanyaan SPA, nant depa jawab la email kita...hantaq pagi,ptg dah reply..nant d MACA...

    ReplyDelete
  65. habis training baru dorang bgtau pnempatan kan?

    ReplyDelete
  66. Jdnya klau kita clear smua tu n status lantikan ttp, mknanya kita akan dpt surat lantikan? Xda tapisan lg kn?

    ReplyDelete
  67. Best la korang semua... Aku walaupon berjaya intvw tapi masih tak yakin bleh dapat.. Aku ni dah la rabun.. Masa intvw pon nasib baik jer ada yg baik hati.... Hmmm sedih la plak....

    ReplyDelete
  68. siapa geng2 dr sarawak berjaya temuduga?

    ReplyDelete
  69. Bro jnk ghani.. jgn berdukacita k. aku pun rasa cmtu gak. walaupun berjaya kita belum tentu calon pilihan. bykkan bertawakkal dan berdoa. aku yakin kita semua di sini telah buat yg terbaik. termasuk calon simpanan..

    ReplyDelete
  70. KALAU BERJAYA JGAN RISAU..INSHAALLAH DAPAT..SEMUA UNTUK PENYEMAKAN INSOLVENSI,KEWARGANEGARAAN N JENAYAH TUE ADALAH PROSEDUR BIASA...JGN RISAU...

    ReplyDelete
  71. TAHNIAH KEPADA YANG BERJAYA DAPAT SURAT TAWARAN....DIFAHAMKAN HANYA 46 YANG BERJAYA.....

    ReplyDelete
  72. Surat dh diedarkan ker?

    ReplyDelete
  73. hari isnin....dah dapat surat tawaran, yang tidak berjaya cuba email urusetia pengambilan SPA,

    ReplyDelete
  74. Calon mna bro?

    ReplyDelete
  75. wilayah,kawan i.....saya berjaya temuduga, tetapi tidak dapat apa-papa surat makluman samaada gagal atau sbb tidak dapat surat tawaran...

    ReplyDelete
  76. knpe yang lain x dapat punn

    ReplyDelete
  77. Sbnrnya yg mna b jaya akan dpt surat sblm cuti raya ni..InsyaAllah

    ReplyDelete
  78. salam sejahtera wahai kawan2... saya pun calon berjaya temuduga... tetapi tak dapat surat lagi. so saya col spa n tanya berkaitan itu. mereka kata ada kalangan calon yang mempunyai masalah pengiktirafaan sijil. so sehingga sekarang surat kepada 46 calon dah diedarkan. maybe yang lain tunggu selepas raya... dalam 2 atau 3 minggu tetapi sebelum bulan 8. sebab mungkin bulan 9 atau 10 lapor diri.Yang mana tak ada pengiktirafaan sijil memang susah sikit.
    harap yang terbaik..
    sesiapa yang dah dapat surat tolong roger ckit...

    ReplyDelete
  79. bagi yg dah dapat surat tawaran tu, di mana nak lapor diri?

    ReplyDelete
  80. k thx for d info.....kita tunggu lagi....

    ReplyDelete
  81. Kawan yang dapat surat tawaran...apa yang tercatat dlm surat tu... adakah mereka menyatakan di mn posting...

    ReplyDelete
  82. Sy blum dpt surat lg..sdih..

    ReplyDelete
  83. dengae cerita 15/8 lapor diri..ade yang belum dapat surat ke

    ReplyDelete
  84. Dngr mna bro? Smlm sy cl spa dia ckp surat blum kuar lg

    ReplyDelete
  85. dari calon sabah...3 org dapat kat sana..mber aku pun yang calon pahang call semalam dia cakap intake 2/9 pun ade ,yang intake 2/9 x kuar surat lagi.....

    ReplyDelete
  86. Trus dpt posting ker? Bkn msuk kursus dkt MACA dlu ker? Member ko calon pahang tu dpt surat dh?

    ReplyDelete
  87. mmg masuk maca dulu..mber aku yg pahang x dapat lagi surat...yang 3 org sabah tu lapor diri kat akedemi pcegahan rasuah dulu kat kl

    ReplyDelete
  88. Bila diaorng kna lapor diri yang calon sabah tu? Diaorng dh buat medical check up smua ker?

    ReplyDelete
  89. saya pun belum dapat surat lagi. Maybe urusan surat menyurat disekalikan dgn surat utk pegawai p41

    ReplyDelete
  90. salam,saya dr kedah baru dpt surat dr SPRM..sy kena lapor dri pd 2.9.2014...dlm surat xperlu wt medical check up...just kna isi byk borang gak la...huhu...

    ReplyDelete
  91. Salam...awak.calon dri kedah smpi surat bila tu?

    ReplyDelete
  92. Mohd hafizzudin....awk calon dri penang kan...?

    ReplyDelete
  93. from sarawak, hari ni baru smpi surat....

    ReplyDelete
  94. Sapa berminat join group calon sprm... Jom wassap... Aku masukkan.... Ghani,hafiz,fadzrin dgn halim dh join... Sma dpt info... Nie no wassap aku 0148632646

    ReplyDelete
  95. saya baru dpt surat pg tadi...sy intake ke 2..2.9 ny lapor diri...ny nom sy 017-7038780...boleh whatapp or we chat...

    ReplyDelete
  96. hye..nama saya Sri..saya calon dari Kedah..saya pun dapat surat lapor diri dari SPRM semalam..kna lapor diri kat MACA 2/9 nie..tp surat dari SPA x smpai gi..antaq mail gan cal Urusetia SPA, pas2 depa abaq kata 46 surat tawaran telah dikeluarkan sblum raya..dan lagi 32 surat tawaran telah dicetak dan akan diedarkan..mngkin sampai dlam mingu dpan..jz tunggu je..da sape2 gi calon kedah..boleh watsapp..014-9415810

    ReplyDelete
  97. salam sejahtera, nama sya anan... saya calon kl. saya pun dah dapat surat lapor diri dari SPRM semalam, lapor diri kt MACA 2/9... sye ade col spa tanya pasal surat SPA. mereka cakap mereka dah pos surat tersebut. mereka guna pos biasa tetapi SPRM guna pos laju sebab itu ia cepat. pengawai spa ckp mungkin dalam minggu depan dah sampai...

    ReplyDelete
  98. salam... nak tanya korang... masa iv pen peg siasatan kena pemeriksaan fizikal x???? saya dapat iv tapi x pergi coz rabun... skrg ni dapat iv peg siasatan pulak... ada pemeriksaan fizikal x?????

    ReplyDelete
  99. bro azhar, saya pun dapat panggilan ... dan rabun juga.. kawan saya pg utk jawatan P27(dalam Tahun ini juga) cakap check mata macam polis n tentera.. please contact saya : jelai_hunter@yahoo.com (nanti boleh bg no. phone disana)

    ReplyDelete
  100. Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Firstly terima kasih tuan blog pasal sediakan tempat untuk orang yang dapat panggilan untuk jawatan ni buat rujukan. Tahniah pada yang dapat, dah jangan bersedih pada yang belum dapat.

    Cerita sekarang aku baru dapat panggilan untuk jawatan yang same. Pemeriksaan fizikal, pancaindera dan kecergasan untuk jawatan Pen. Peg. Siasatan Gred P29.

    Nak tanya, ada berapa fasa untuk diserap ye? Lepas ujian pemeriksaan ni, baru dapat interview? Waktu interview apa yang dia tanya dan berapa orang panel yang kena kita hadap? Terima kasih banyak geng.

    Bagi intake 05/2016 ni siapa yang baca boleh contact aku dekat 0175135323 - faiz calon penang.

    ReplyDelete
  101. Mohd Faiz : kebiasaan nya bagi jawatan beruniform dia akan pemeriksaan fizikal, pacaindra dan kecergasan.. masa ne mmg ketat di punya tapisan.. BMI pastikan tak kurang n lebih.. sy pernah hadir untuk pemeriksaan ini.. even yg pakai cermin mata n bmi yang kurang autometik dia tolak.. sangat ketat.. stamina perlu ada utk larian.. rujuk belakang surat pangilan nnti.. bila dah lepas semua baru pangilan IV. baca berkenaan hal2 negara, jawatan yg dipohon, isu semasa dan sebagainya..

    ReplyDelete
  102. Salam Nak tnya saya telah berjaya yenmu duga Penolong PEgawai Penguatkuasa N27 tetapi saya konfius dengan keputusan ni:-
    Tahniah, anda telah berjaya temuduga (tertakluk kepada pengiktirafan kelayakan akademik, semakan sistem eTapis dan pengemukaan dokumen-dokumen lengkap).
    Kementerian/Jabatan :JABATAN PENGANGKUTAN JALAN,ARAS 3-5, NO. 26JALAN TUN HUSSEIN PRESINT 4PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN

    Status Urusan:Lantikan Tetap

    Ada sesiapa pernah dapat macam ni tak?

    ReplyDelete
  103. kashmir ; SPA akan menyemak sijil kelulusan anda di JPA sama ada di iktiraf oleh MQA atau pun tidak... tahniah..

    ReplyDelete
  104. @admin :saya dah kol SPA dia kata xde msalah..Diploma saya alhamdulillah diiktiraf tggu surat tawaran dari SPA..terima kasih admin :)'

    ReplyDelete
  105. @admin pernah dapat status keputusan mcm ni ke dulu admin?

    ReplyDelete
  106. Kashmir... Boleh bagi contact no ko x?
    Sebab aku pun berjaya temuduga JPJ

    ReplyDelete
  107. Salam semua...saya adalah calon simpanan lantikan untuk jawatan Pegawai Siasatan SPRM Oktober 2016. Saya nak tanya pada anda semua, kebiasaanya calon simpanan lantikan SPRM ada peluang yang tinggi ke utk diserap secara tetap ke jawatan ini?

    ReplyDelete
  108. salam..saya taufiq..blh share tak soalan-soalan temuduga penolong pgawai siastan ini..yg korang masi ingat..please...(apiq_fiq26@yahoo.com)

    ReplyDelete
  109. Salam @Apiq fiq....kau dapat panggilan untuk interview jawatan penolong pegawai siasatan ke? Bila interview?

    ReplyDelete
  110. pemeriksaan fizikal jawatan sprm p29 mac 2018..sapa dpt surat panggilan dr spa? roger2...(apiq_fiq26@yahoo.com)

    ReplyDelete
  111. keputusan temuduga penolong pegawai sprm gred 29 keluar pd 4 / 6 / 2018 (isnin)..

    ReplyDelete
  112. Salam semua, sapa yang disini pernah pergi ke PAC untuk jawatan Peg. Penyiasat? Selalunya aktiviti apa yang akan diadakan? Mohon share2 ye..

    ReplyDelete
  113. Salam, nak tanya.. kalau status urusan tu tulis telah melepasi syarat2 yang ditetapkan oleh Suruhanjaya adakah kemungkinan akan dipanggil utk exam/temuduga. Ni bagi jawatan pegawai penguat kuasa

    ReplyDelete
  114. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  115. Salam. Nak bertanya. Ada sesiapa kat sini yg result iv P29 sprm tahun 2018 dapat calon simpanan x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai . boleh berkongsi tips dan pengalam iv jawatan penolong pegawai siasatan sprm ?

      Delete
  116. boleh kongsikan soalan2 iv sprm ? saya dah melepasi semua tapisan . cuma tinggal untuk interview . sangat berbesar hati jika boleh menolong

    ReplyDelete

Info Ibu Hamil Taip Minggu

pada wanita yang hamil untuk kali pertama mesti ada rasa teruja untuk tahu perkembangan bayi dalam kandungan. untuk pengetahuan wanita yan...