Monday 3 February 2014

Cucur Udang Alor Gajah, Melaka




 Mood bercuti masih lagi terasa, CNY hanya 2 hari je.. hurmm mcm P.Ramlee cakap " Selagi Hidup kerja-kerja". Rasa belum terlambat untuk adam ucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada semua yang menyambutnya pada tahun kuda. Cuti-cuti ne korang kemana? Adam ke Melaka so adam nak promote kat Oulls makanan yang sangat digemari di Alor Gajah, Melaka pada sesiapa yang tinggal di Alor gajah amnya dan Melaka Umum nya mungkin sudah tahun berkenaan Cucur / Kuih Udang Alor Gajah ini.

Kueh Udang Alor Gajah Melaka

Kueh Udang / Cucur Udang ini sangat popular di daerah Alor Gajah, kenapa sangat Popular? kalau korang nak tahu, nak buat pesanan kueh udang ne korang kena berbaris.. bukan berbaris untuk berkawat okey, berberis beratur panjang, tak percaya? nak buktinya adam dh berkali beratur just kali ne baru nak sahre dekat Blog.

Barisan Cucur Udang
See? masa adam sampi pun dah panjang baris tu, masa dh sampai kat kaunter oder pun adam toleh kebelakang pun masih lagi berduyun-duyun orang beratur? bertapa power nya kueh udang dia.. kena cuba tu...

Kueh Udang







 tu dia Kueh udang yang di oder, Sedap??? tu korang kena rasa macam mana, so jangan malu2 singgah ke alor gajah.

tips bagi yang nak ke Alor gajah..

Bagi yang dari Highway Kuala Lumpur Atau Johor Baharu korang boleh masuk melalui Tol Simpang Ampat, Alor gajah dan ikut singboard Alor gajah atau Bandaraya Melaka. Bagi yang datang dari Melaka korang boleh ambil signboard Alor Gajah. Kedai Kueh alor gajah ini memang terletak di pusat bandar alor gajah, memang tak susah nak cari.

Waktu Urus Niaga : 12.00 T/hari hingga 8.00 Malam

Set Makanan : 1 Orang Makan - RM2.50
                        2 Orang Makan - RM4.50
                        3 Orang Makan - RM6.00
                        4 Orang Makan - RM8.00
                        5 Orang Makan - RM10.00



 u Follow i Follow Too Tinggalkan Komen Hensem Korang :

3 comments:

  1. Macam sedap je adam ye..

    ReplyDelete
  2. Confirm sedap.dulimsaya pnh paart time sana.sos dia.special
    Hj baharudin

    ReplyDelete

Info Ibu Hamil Taip Minggu

pada wanita yang hamil untuk kali pertama mesti ada rasa teruja untuk tahu perkembangan bayi dalam kandungan. untuk pengetahuan wanita yan...